THE NEXT DAY IN FASHION
THE NEXT DAY IN FASHION
ONLINE OPEN WEBINAR

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΤΩΡΑ

 

"THE NEXT DAY IN FASHION" OPEN ONLINE WEBINAR

DECEMBER 4, 2021, 11:00

 

Μετά τις μεγάλες αλλαγές που έφεραν στη ζωή μας ο παγκόσμιος ιστός και το ηλεκτρονικό εμπόριο, η βιομηχανία της μόδας αντιμετωπίζει και πάλι πρωτόγνωρες προκλήσεις και μεγάλες ευκαιρίες που προκαλούνται από την αυξανόμενη δημοτικότητα των νέων τεχνολογιών, από τα κοινωνικά ζητήματα και τις συμπεριφορές των πελατών, καθώς και επείγουσα ανάγκη να σωθεί το περιβάλλον.

Πώς μπορούν τα brands να πετύχουν σε έναν κόσμο όπου η ανακάλυψη των luxury προϊόντων συμβαίνει κυρίως σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το TikTok, γνωστές για το εύκολο, φυσικό και ανεπιτήδευτο περιεχόμενό τους;

Ταυτόχρονα, η αργή άνοδος νέων ψηφιακών κόσμων που αξιοποιούν VR headsets ή AR Wearables θέτει μια σειρά από νέες προκλήσεις και ισάριθμες ευκαιρίες που δεν έχουμε ξαναδεί. Χτίζοντας αυτές τις τεχνολογίες τις τελευταίες δεκαετίες, οι τεχνολογικοί γίγαντες φαίνεται να είναι πλέον έτοιμοι να κάνουν ένα άλμα στο Metaverse και οι μάρκες πολυτελείας θα πρέπει να εξελιχθούν ανάλογα για να ακολουθήσουν αυτή τη στροφή.

Ακόμη και σε αυτήν την πληθώρα πρωτοποριακών καινοτομιών και αλλαγών, ένα πράγμα παραμένει το ίδιο: η σαφής ανάγκη για αποφάσεις που βασίζονται στην αξία. Τα τελευταία χρόνια, θέματα όπως η βιωσιμότητα, η προστασία δεδομένων και η εταιρική ευθύνη έχουν επηρεάσει τη μόδα περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.

Θα μπορούσαμε να συνδυάσουμε την ψηφιακή καινοτομία και την ανθρωπιά; Ενώ η απάντηση εξακολουθεί να διαμορφώνεται, ένα πράγμα παραμένει σίγουρο: Αντιμετωπίζουμε την επόμενη μέρα στη μόδα και μόνο οι προετοιμασμένοι θα μπορέσουν να γίνουν οι ηγέτες του αύριο!

 

The Next Day in Fashion - AGENDA


DECEMBER 4, 2021, Online

 

11.00-11.15 Welcome


11.15-12.15 "From Global to Local: the necessity to rediscover unicity in luxury"

                   MASSIMILIANO GIORNETTI, Director of POLIMODA INSTITUTE

12.15-12.30 Q&A


12.30-13.30 "Luxury brand discovery through TikTok"

                    NINA MICHELLAND,  "Digital marketing expert in Luxury"

13.30-13.45 Q&A


13.45-14.05 Break


14.05-15.05 "Luxury: Powered by Tech, Driven by Values"

                    RACHANA KATRAGADDA, Programme & Communications Manager at Richemont

15.05-15.20 Q&A


15.20-16.20 "Metaverse & NFTs: the next big revolution in fashion"

                    DEMI KARANIKOLAOU, Channel Partner Manager at Google & Tech, Contributing Editor at Harper's Bazaar GR 

16.20-16.35 Q&A

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΟΥΝ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ.

O ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΟΜΙΛΗΤΩΝ

MASSIMILIANO GIORNETTI 

Currently: Director of POLIMODA INSTITUTE

After a degree in Spanish language and literature, Giornetti attended the fashion design course at Polimoda in Florence in collaboration with the London College of Fashion and the Fashion Institute of Technology of New York. In July 2000, he joined the men’s division at Salvatore Ferragamo, becoming creative director in 2004. In January 2010, he began designing the women’s ready-to-wear collection and after a few months he was appointed creative director for the entire Ferragamo label, becoming the first creative director with the task to coordinate and orchestrate all the categories of products, PR, events and merchandising. From 2017 to 2019, Giornetti collaborated on the rebirth of the iconic Chinese luxury brand Shanghai Tang, redefining the aesthetic and values of the house. In October 2019, Giornetti joined Polimoda as Head of Design Department. In February 2021, Giornetti was appointed Director of Polimoda.

NINA MICHELLAND 

Currently:  "Digital marketing expert in Luxury", Manager Luxury clients at TikTok Paris

After a Master's degree in Sc. of Management at ESSEC Business School (#2 business school in France), several internships in Europe and Asia and a 2-years entrepreneurial experience in Fashion & Sportswear retail, Nina joined the Large Customers Solutions then the Global Marketing Solutions team at Google where she spent 3 years advising top companies on their digital & marketing strategy. She later, joined the Client Solutions Team at TikTok France at the beginning of 2020 and started to build the Luxury and Beauty department, working with clients like LVMH, Kering, COTY, L'Oréal and Richemont to name a few. Nina is now leading the Luxury, Fashion and Beauty Client Solutions department at TikTok and managing a team of 6 TikTok marketing consultants.

RACHANA KATRAGADDA

Currently: Programme & Communications Manager at Richemont (Group Level/Global Scope)

As part of the Global Learning Team, I work transversally with business functions such as DEI, CSR, Transformation, Data, Digital Distribution, China Affairs in pursuit of long-term strategic goals for the Richemont Group.  Manage global programmes that leverage learning & trend research, communication campaigns, and events, as a pathway to progress. A 3rd culture kid currently residing in Geneva, Switzerland; excited by connecting dots & creating synergies, and truly fulfilled when creating positive impact. Passionate about luxury and particularly intrigued by its evolving values!

DEMI KARANIKOLAOU

Currently: Channel Partner Manager at Google & Tech contributing Editor at Harper's Bazaar GR 

Having worked for the biggest tech company in the world, Demi Karanikolaou is collaborating with the most well known international publications and luxury maisons, helping them build powerful omnichannel digital strategies. Being in the center of innovation, Demi is also serving as a tech editor for Harper's Bazaar GR, with her articles focusing on the intersection of fashion and digital, Metaverse & NFTs. As an independent consultant and guest lecturer, Demi has given speeches at ESSEC, Harvard and NCAD amongst others.                                                                                                                                 

 

 

 

view more